dimarts, 11 de novembre del 2014

SORTIDA AL MACBA P4 P5


Ahir, dia 10 de novembre del 2014, els nens i nenes de la classe dels pingüins i dels elefants vam fer una sortida al MACBA per tal de contemplar obres de diferents artistes



Mirem l'impactant museu 




Els mestres del MACBA ens han explicat que faríem de petits exploradors i que era molt necessari mirar, escoltar, observar i imaginar




També ens han explicat que els artistes ens expliquen històries en les seves obres

hem començat un recorregut pel museu




hem vist 2 obres que són instal·lacions, vol dir que l’artista ha fet servir diferents objectes per fer una obra d’art; una de les instal·lacions és aquesta, del Carlos Pazos



té tres elements: un ós, un quadre i una llar de foc. cada nen i nena ha pogut inventar la seva pròpia història.                          
La segona instal·lació que hem vist ha estat la d’Antoni Tàpies,

on hem pogut observar les tres parts que formaven la instal·lació: un llit amb mantes, unes cadires i un quadre fet de sorra



        “Rinzen”








Hem vist també una obra de l’artista visual Jana Sterbak (moltes de les seves obres estaven inspirades en parts del cos).
Aquesta obra ens ha fet molta gràcia ja que hem descobert una fotografia amb la mà embolcallada amb cinta mètrica.



fingers” vol dir dits













Ha estat també molt interessant conèixer l’obra d’un artista que la seva gran afició era fer col·leccions; en aquest cas era una obra on hi havia un collage de caixes de llumins d'arreu del món. En Matt Mullican juga a organitzar, endreçar i ordenar de diferents maneres totes les seves obres -per colors, per formes, per mides, per materials...










La darrera activitat que vam fer al museu va ser construir-ne un de nostre a partir de peces d'alumini.
Una sortida molt interessant i motivadora, ja que la presentació de les obres feia que tot fos molt interactiu i participatiu














Avui dia 21 de novembre, els pingüins i els elefants hem exposat els objectes que hem portat de casa per poder fer les nostres obres d’art o “instal··lacions”.

Aquestes obres les fem en grups de 5 o 6 nens i nenes; són ells mateixos els que col·loquen els objectes i expliquen quin és el significat o la història que volen transmetre. A través dels objectes transmeten tot un món simbòlic.


objectes








Aquí tenim una instal·lació







història. Els nens i nenes expliquen:
“és una casa amb una dutxa a fora d’aigua calenta per la sirena, que està a dins d’un vaixell cantant amb la guitarra i mirant les estrelles
una nova instal·lació amb objectes diferents







història. els nens i nenes expliquen:
“un mico té uns diners molt amagats dins d’un tub i amb aquests diners es compra una ampolla d’aigua i una caixa de cereals.

el mico, mentre descansa i es relaxa els peus, menja cereals.”


una nova instal·lació amb objectes diferents







història. els nens i nenes expliquen:

“darrera de l’ampolla hi ha un monstre amagat per poder fer una broma als altres i els que estan davant estan esperant que surti el monstre”                                una nova instal·lació          




història. els nens i nenes expliquen:
hi ha una vaca que viu a un cistell que és la seva casa i mira un vídeo de pingüins i sopa macarrons. Quan es fa de nit va al seu llit on hi havia deixat les arracades i també tenia un quadre de xapes 
una nova instal·lació 











història. els nens i nenes expliquen: un senyor, que està molt content, puja per l’escala i es llença a la piscina o a la “culxoneta” que és la bola del món. Podia mirar l’hora i la temperatura de l’aigua.

el senyor també podia llançar-se pel trampolí del “bànul”

una nova instal·lació 


“hi ha unes pedres del mar amb una sargantana a sobre que descansa. Al costat hi ha una casa de pingüins i un cavall que mira tot i fa una pel·lícula”
una nova instal·lació 




història. els nens i nenes expliquen: 
“és un tobogan d’aigua i hi ha un cavall que està bevent a dins. al costat té uns senyals que diuen que hi ha un hotel i una piscina. quan el cavall es cansi de beure aigua anirà al llit a dormir amb els coixins de colors i al costat té herba i pedres”.
una nova instal·lació 











hitòria.els nens i nenes expliquen:
 “uns senyors van amb tren cap a Barcelona a veure un quadre amb un pinzell i van menjant fruites i galetes d’un cistell. un altre senyor prenia un cafè i hi portava un telèfon per fer fotos”

dibuixem la nostra instal·lació

avui hem fet el dibuix de la nostra instal·lació










Per acabar amb l’activitat artística de les instal·lacions, els nois i noies de 2n d’E.SO han vingut a veure les nostres obres d'art .
Els nens i nenes de la classe dels pingüins i elefants han anat explicant la història inventada de la seva instal·lació.
Els nois i noies de 2n d'ESO han pres informació per tal de poder elaborar un treball amb el seu mestre de plàstica Ramon Roman

















Aquesta és una instal·lació feta entre tots, utilizant quatre objectes de l’escola: un cistell, un tub, un penjador i una cadira.

hem fet diferents composicions i, per tant, històries diferents





hem decidit que nosaltres també podem fer col·leccions, com l’artista Matt Mullican, i després de parlar-ne entre tots i veure quines podríem fer, hem decidit fer-ne una de papers de regal .

ho hem fet per tonalitats de colors del paper que hem portat.



Jana Sterbak
l’artista plàstica Jana Sterbak inspira moltes de les seves obres en parts del cos. Per a ella, el treball corporal ha estat un punt de partida en la seva creació.

A la visita, una de les seves obres,“Fingers”, ens va fer molta gràcia: vam descobrir una fotografia on la mà era embolcallada amb cinta mètrica. un dels primers objectes que utilitzava en les seves creacions era la cinta mètrica per tal de poder mesurar i experimentar.

 


















El projecte ha finalitzat. Esperem que hagueu gaudit veient treballar els vostres fills i filles

1 comentari: