Ahir, dia 10 de novembre del 2014, els nens i nenes de la classe dels pingüins i dels elefants vam fer una sortida al MACBA per tal de contemplar obres de diferents artistes
Mirem l'impactant museu
Els mestres del MACBA ens han explicat que
faríem de petits exploradors i que era molt necessari mirar, escoltar,
observar i imaginar
També ens han explicat que els
artistes ens expliquen històries en les seves obres
hem començat un recorregut pel museu
hem vist 2 obres que són instal·lacions,
vol dir que l’artista ha fet servir diferents objectes per fer una obra d’art;
una de les instal·lacions és aquesta, del Carlos Pazos
té tres elements: un ós, un quadre i una llar de foc. cada nen i nena ha pogut inventar la seva pròpia història.
La segona instal·lació que hem
vist ha estat la d’Antoni Tàpies,
on hem pogut observar les tres parts
que formaven la instal·lació: un llit amb mantes, unes cadires i un quadre fet
de sorra
“Rinzen”
Hem vist també una obra de l’artista visual Jana Sterbak (moltes de les seves obres estaven inspirades en
parts del cos).
Aquesta obra ens ha fet molta
gràcia ja que hem descobert una fotografia amb la mà embolcallada amb cinta
mètrica.
fingers” vol dir dits
Ha estat també molt interessant
conèixer l’obra d’un artista que la seva gran afició era fer col·leccions; en
aquest cas era una obra on hi havia un collage de caixes de llumins d'arreu del
món. En Matt Mullican juga a organitzar, endreçar i ordenar de diferents
maneres totes les seves obres -per colors, per formes, per mides, per
materials...
La darrera activitat que vam fer al museu va ser construir-ne un de nostre a partir de peces d'alumini.
Una sortida molt interessant i motivadora, ja que la presentació de les obres feia que tot fos molt interactiu i participatiu
Avui dia 21 de novembre, els pingüins i els
elefants hem exposat els objectes que hem portat de casa per poder fer les
nostres obres d’art o “instal··lacions”.
Aquestes obres les
fem en grups de 5 o 6 nens i nenes; són ells mateixos els que col·loquen els objectes
i expliquen quin és el significat o la història que volen transmetre. A través dels objectes transmeten tot un món simbòlic.
història. Els nens i nenes
expliquen:
“és una casa amb una dutxa a fora
d’aigua calenta per la sirena, que està a dins d’un vaixell cantant amb la
guitarra i mirant les estrelles
una nova instal·lació amb objectes
diferents
història. els nens i nenes expliquen:
“un mico té uns diners molt amagats
dins d’un tub i amb aquests diners es compra una ampolla d’aigua i una caixa de
cereals.
el mico, mentre descansa i es
relaxa els peus, menja cereals.”
història. els nens i nenes expliquen:
“darrera de l’ampolla hi ha un
monstre amagat per poder fer una broma als altres i els que estan davant estan
esperant que surti el monstre” una nova instal·lació
història. els nens i nenes expliquen:
hi ha una vaca que viu a un cistell
que és la seva casa i mira un vídeo de pingüins i sopa macarrons. Quan es fa de
nit va al seu llit on hi havia deixat les arracades i també tenia un quadre de
xapes
una nova instal·lació història. els nens i nenes expliquen: un senyor, que està molt content, puja per l’escala i es llença a la piscina o a la “culxoneta” que és la bola del món. Podia mirar l’hora i la temperatura de l’aigua.
el senyor també podia llançar-se
pel trampolí del “bànul”
una nova instal·lació
“hi ha unes pedres del mar amb una
sargantana a sobre que descansa. Al costat hi ha una casa de pingüins i un
cavall que mira tot i fa una pel·lícula”
una nova instal·lació història. els nens i nenes expliquen:
“és un tobogan d’aigua i hi ha un
cavall que està bevent a dins. al costat té uns senyals que diuen que hi ha un
hotel i una piscina. quan el cavall es cansi de beure aigua anirà al llit a
dormir amb els coixins de colors i al costat té herba i pedres”.
una nova instal·lació
avui hem fet el dibuix de la nostra instal·lacióuna nova instal·lació
hitòria.els nens i
nenes expliquen:
“uns senyors van amb tren cap a
Barcelona a veure un quadre amb un pinzell i van menjant fruites i galetes d’un
cistell. un altre senyor prenia un cafè i hi portava un telèfon per fer fotos”
dibuixem la nostra instal·lació
dibuixem la nostra instal·lació
Per acabar amb l’activitat artística de les instal·lacions, els nois i noies de 2n d’E.SO han vingut a veure les nostres obres d'art .
Els nens i
nenes de la classe dels pingüins i elefants han anat explicant la història
inventada de la seva instal·lació.
Els nois i
noies de 2n d'ESO han pres informació per tal de poder elaborar un treball amb
el seu mestre de plàstica Ramon Roman
Aquesta és una instal·lació feta entre tots, utilizant quatre objectes de l’escola: un cistell, un tub, un penjador i una cadira.
hem fet diferents composicions i, per tant, històries diferents
hem
decidit que nosaltres també podem fer col·leccions, com l’artista Matt Mullican,
i després de parlar-ne entre tots i veure quines podríem fer, hem decidit fer-ne
una de papers de regal .
Jana Sterbak
l’artista plàstica Jana Sterbak inspira moltes de les seves obres en parts del
cos. Per a ella, el treball corporal ha estat un punt de partida en la seva
creació.
A la visita, una de
les seves obres,“Fingers”, ens va fer molta gràcia: vam descobrir una
fotografia on la mà era embolcallada amb cinta mètrica. un dels primers
objectes que utilitzava en les seves creacions era la cinta mètrica per tal de
poder mesurar i experimentar.
El projecte ha finalitzat. Esperem que hagueu gaudit veient treballar els vostres fills i filles
Molt boniques totes les instal·lacions. Sou uns artistes!!!
ResponElimina